Kwaliteitsconcert in de Open Hofkerk

Zondag 24 maart vond de eerste aflevering van de Zondagmiddagmuziek in de Open-Hofkerk van 2013 plaats. Daarmee werd het Ruslandjaar in Pendrecht geopend. De komende drie zondagmiddagconcerten zullen ook in het teken van dat jaar staan met Russische muziek, Russische muzikanten en/of Russische componisten.

De bezoekers van afgelopen zondagmiddag vielen meteen met de neus in de boter.

Een duo van wereldformaat celliste, Natalia Savinova, en pianist, Victor Yampolski, speelden prachtige stukken van Bach en Albinoni.

Natalia Savinova speelde ook samen met organist en organisator van de Zondagmiddagmuziek, Jan van Dijk, stukken van Bach, Vivaldi en Händel.

Maar reikhalzend werd uitgekeken naar de zang van Natalia Savinova. De celliste debuteerde als sopraan in de Pendrechtse Open Hofkerk met muziek van Händel, Bach en Scarlatti.

Op de foto zingt zij “O cessata di piagarmi” van Allessandro Scarlatti. De zaal luisterde ademloos toe. Eén van de toeschouwers was speciaal voor dit onderdeel gekomen om het duo te contracteren voor een volgend concert.

Op YouTube is onder andere de uitvoering van het bekende Adagio van Tomasso Albinoni te horen en te zien zoals Natalia Savinova en Victor Yampolski dat speelden in de Open-Hofkerk.