Laatste nieuws over het “Convoi Humanitair Hongarije”

De actieoproep van Cees Dorsman staat ook op deze site, zelfs twee keer. Al op 25 juni meldde Cees dat de actie een succes gaat worden: “We hebben een scootmobiel, een co-piloot en een datum waarop het scootmobiel naar zijn bestemming wordt gebracht!”

Gisteren ontvingen alle donateurs de volgende brief:

“Beste vrienden,

Mede dankzij jullie gift kunnen wij maandag om 06:00 uur afreizen naar Hongarije voor het bezorgen van een scootmobiel aan mijn oude en zieke – voormalige – buurman. Samen met Theo van Gelderen, onze huismeester, ga ik de reis van in totaal 3111 kilometer maken.

Hoewel de begroting nog niet geheel wordt gedekt hebben wij het vertrouwen dat er nog voldoende giften binnenkomen om de missie te laten slagen. Mocht er na afloop van de actie geld overblijven dan wordt dat gestort op het gironummer van Vrienden van Sophia ten bate van patiëntjes van het Sophia Kinderziekenhuis te Rotterdam.

Als we terug zijn van onze missie laten we dat nog weten.

Met hartelijke groet, mede namens Theo,

Cees Dorsman
Vlissingenplein 115
3086 GZ Rotterdam
T: +31104810758
M:+31612880900
Giro: 2095045″

Er is dus nog een klein bedrag nodig maar dat komt zonder twijfel allemaal dik voor elkaar. De auto is al gereedgemaakt voor de reis en dagburgemeester Mario Bosch maakte vanmorgen de bijgaande foto’s. Behalve de scootmobiel gaat er gereedschap mee voor het onverhoopte geval van pech onderweg. Verder is de Hongaarse consul op de hoogte gebracht van het transport.
De verwachting is dat Cees en Theo aan het einde van de week terug zullen zijn in Nederland.