Lente op het Arboretum Pendrecht

Het Arboretum is klaar voor de lente. De eerste mooie lentedagen zijn goed merkbaar: de tulpen staan in bloei, de bomen krijgen een zachtgroene gloed, de perenboom vertoont de eerste tekenen van bloesem.

De meeste tuintjes zijn verhuurd en veel tuinders zijn aanwezig om een begin te maken met hun moestuin. Maar niet alleen de tuinders zijn druk bezig: de vrijwilligers hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om het werkhok eens grondig op te ruimen waarbij de sterke fysieke krachten van Mohammed goed van pas kwamen. Ook zijn Gerda en Marion na een kleine onderbreking weer verder gegaan met de verfwerkzaamheden om alles binnen van een frisse kleur te voorzien.

De kindertuinierlessen zijn eveneens geen straf met dit weer. Onder begeleiding van meester Bruno en juffrouw Marion leren de kinderen alles over zaaien, verspenen, tuintjes voorbereiden, het planten van kweekgoed en alles wat hierbij komt kijken.