Loopgroep Pendrecht start met sportief wandelen

Vanaf 1 oktober start Loopgroep Pendrecht met sportief wandelen in het Zuiderpark.
Vanaf donderdag 1 oktober start Loopgroep Pendrecht met sportief wandelen in het Zuiderpark. Dit gebeurt in een leuke sociale groep onder begeleiding van een trainer op elke dinsdag- en donderdagavond. Om 19.00 uur verzamelt men bij korfbalvereniging Sperwers aan de Carnissedreef 8.

Wat is sportief wandelen?
Is sportief wandelen niet hetzelfde als gewoon een rustig wandelingetje maken? Nee. Het is een sport waarbij het gaat om stevig wandelen, afgewisseld met oefeningen, met een gemiddeld tempo tussen de vijf en zeven kilometer per uur. Bovendien krijg je begeleiding zodat je het op de juiste manier kunt opbouwen en tevens de juiste looptechniek en lichaamshouding kunt aannemen. Een wandeltraining is geschikt voor een bewuste opbouw van de conditie, bijvoorbeeld voor wie lang niet heeft gesport of na ziekte of blessure weer aan het herstel wilt werken. Ook om af te vallen is dit een goede training.

Meedoen?
Een gratis proefles is altijd mogelijk. Je kunt drie keer gratis mee lopen voordat je beslist of je lid wordt.

Voor meer informatie of aanmelden graag contact opnemen met René Warnaar via warnaarrene@gmail.com.