Maja den Hollander is dankbaar voor IJspaleis en Kerstavond Zuiderkroon

Maja den Hollander stuurde Vitaal Pendrecht foto’s van de avond in kerststemming in Restaurant Zuiderkroon.

Op de foto’s zijn nachtburgemeester Harry Kock, Cees Dorsman van de huurdersvereniging Zuiderkroon en Frans, haar man, duidelijk zichtbaar en cadeaus aan het uitreiken. Uit haar tekst blijkt waar die cadeaus voor dienen.

Harry Kock had kort voor het Zuiderkroon feest nog opgetreden op Plein 1953 samen met Jaap Hulswit, een soort van stand-in voor dagburgemeester Mario Bosch. Beide heren namen fakkels in ontvangst en staken een vuurtje in een vuurkorf. Zodra het vuur brandde klonk er een enorme klap uit een karbietbus.

En de lichtjes in de kerstboom gingen spontaan aan.

Maja vervolgt haar verhaal met:

“Ook de gezellige avond in kerstsfeer in de zuiderkroon was een fijne avond. Aangeboden door Mensen Maken de Stad, Opzoomeren en de huurdersvereninging zuiderkroon. Het was een fijne avond met muziek, een verhaaltje, gedichten al dan niet zelf gemaakt. Hapjes en drankjes, dansen en ook leerden we van mijnheer Stavast een nieuw dansje. Geweldig leuk zo met en voor elkaar.
Ook de mensen van het Opzoomertaem en de huurdersvereninging werden niet vergeten en bedankt voor hun inzet dit jaar. Een fijne week om op terug te kijken”.

Maja wenst iedereen die dit leest:
“Goede kerstdagen toegewenst en een Gelukkig Nieuwjaar”.