Martijn zelf kandidaat

“Ik zit niet op een schopstoel en ik ben nog lang niet klaar met mijn baan als portefeuillehouder voor de deelgemeente Charlois”, is Martijn zijn reactie op de vraag of hij denkt dat hij verkozen wordt. Hij zal waarschijnlijk 15 juni horen wat het geworden is.
Op 23 april nam hij wensen van kinderen uit Pendrecht in ontvangst op de Educatieve Tuin aan de Middelharnisstraat. Van die wensen is een samenvoeging gemaakt en kinderen deden in het stembureau mee met de verkiezingen door een vakje rood te maken. “Wel opletten, wat je kiest”, zei directeur Verschoor van de basisschool Beatrix tegen zijn leerlingen. Het idee om mee te doen aan de verkiezingen van het Europese Parlement kwam een beetje van hem. Vitaal Pendrecht nam het idee graag over om er iets moois van te maken. Met stemmen kun je niet vroeg genoeg beginnen. Het hele leven is immers kiezen. “Misschien zetten de kinderen hun ouders ook nog even aan om te gaan stemmen”, glimlacht Verschoor.
De mensen van het stembureau hebben beslist geen saaie dag gehad. De voorzitter gaf graag uitleg over de mooie stemmachine op het bureau.