Meer gegevens over Pendrechtenaar Marlon Brown

Mario Bosch vond bijgaand bericht op internet:

De Arubaan Marlon Brown, één van de initiatiefnemers van het Zomercarnaval in Rotterdam, is overleden. Brown stierf in zijn slaap als gevolg van een hersenbloeding. Hij is waarschijnlijk in de nacht van zondag op maandag overleden. Zijn zus trof hem thuis in bed aan. Zaterdag 24 september zou hij 73 zijn geworden.

Marlon Brown nam samen met Willy Djaoen in 1980 het initiatief om in Utrecht een zomercarnaval parade te organiseren. Twee jaar later, in augustus 1982, ging de parade ook echt de straat op. In 1984 is het zomercarnaval verplaatst naar Rotterdam, waar het nu nog, op de laatste zaterdag van juli, plaatsvindt. Het zomercarnaval, tegenwoordig het Fernandes Zomercarnaval, is uitgegroeid tot één van de grootste straatevenementen van Nederland, en brengt elk jaar meer dan 800.000 bezoekers op de been.

Carnaval in het bloed
Zelf was Brown al jaren niet meer betrokken bij de organisatie. Maar Marlon Brown liep elk jaar wel mee als individueel in een groep. Dit jaar was dat in een groep uit Trinidad. De sfeer in deze groep deed hem het meest denken aan het carnaval op zijn geboorte-eiland Aruba.

Zus Sandra Pelgrim en Marlon Brown hadden een afspraak elkaar om de twee dagen te bellen om te horen of alles goed ging. Dat deed Pelgrim dan ook afgelopen woensdag. Toen haar broer niet opnam, besloot ze naar zijn huis toe te gaan.

Dood in bed
Omdat Brown ook niet open deed, ging zijn zus samen met haar partner naar binnen. Daar trof ze hem dood in bed aan. De lijkschouwer heeft geconstateerd dat hij zeer waarschijnlijk in de nacht van zondag op maandag is overleden als gevolg van een hersenbloeding.

Afscheid
Donderdag 22 september wordt in de Sint Bavokerk van de Onze Lieve Vrouw van Lourdesparochie aan de Slinge 775 in Rotterdam vanaf 11.30 afscheid genomen van Marlon Brown. Van 12.30 tot 14.00 uur is er een afscheidsdienst in dezelfde kerk. Om 14.00 uur wordt Marlon Brown naar zijn laatste rustplaats in Den Haag gereden.