Meet & Match bijeenkomst in Belasting- en Douane Museum

Het was hondenweer donderdagavond. Ondanks dat ging een groep Pendrechtenaren naar een bijzonder museum in de stad. Weliswaar met een taxi, maar toch. En in dat statige pand vond dan ook iets speciaals plaats.
Op 21 juni is de Middelharnisstraat Museumstraat. 7 musea uit Rotterdam gaan onderdelen uit hun collectie exposeren in woningen in Rotterdam. Bewoners kunnen in dat verband voor één dag museumdirecteur zijn. Dat kost wat voorbereiding en daarom was er donderdagavond een meet & match bijeenkomst in het Belasting- en Douane Museum aan de Parklaan. Een uniek museum, want waar op de wereld heb je dat? En eh …. saai? Nou allerminst. Het museum kijkt met de nodige humor naar belastingen en het werk van de douane. In het museum heb je bijvoorbeeld smokkelschoenen en wordt een jurk gemaakt van belastingenveloppen geshowd. Er zijn ook leuke dingen voor kinderen.

Gaat de gemiddelde Pendrechtenaar nou naar zo’n museum?

En daarom hebben diverse musea uit de stad Museumstraat bedacht. 4 straten waren donderdagavond vertegenwoordigd. De Hoogstraat en het Augustvemeijlenpad in Zevenkamp zullen respectievelijk op 14 & 15 juni museumstraat zijn. De Middelharnisstraat op 21 juni en de Kralingse Esch op 22 juni.

De musea hielden korte presentaties. Museum Rotterdam deed dat samen met het Gemeente Archief, het Chabot Museum, het Maritiem, het Belastingmuseum en de Kunst Uitleen deden hun best om indruk te maken op de museumdirecteuren-voor-één-dag. Die moesten daarna uit de doeken doen waarom ze graag dit of dat museum in hun huis wilden hebben.

Zaterdag 21 juni zijn er in Pendrecht na die donderdagavond al 3 musea onder de pannen. Er komen er vast meer en er zal op die dag een programma zijn in de straat vanaf 12:00 tot 17:00 uur. De Open Hofkerk doet mee en ook het Arboretum zal een rol spelen.