Meld je aan voor Halloween of Sint Maarten

Opzoomer Mee brengt alom in de stad, dus ook in Pendrecht de kansen, die Halloween en Sint Maarten bieden om jeugd en ouderen in de straat met elkaar in contact te brengen, onder de aandacht.

Vier Halloween. Doe Mee!
Investeer in de jeugd in uw straat

Halloween. Een feest dat kinderen tot de verbeelding spreekt. Ga maar na: je mag jezelf verkleden en in optocht langs de deuren. En als het meezit, heb je aan het eind van de dag een buit snoep. Maar Halloween levert uw straat zoveel meer op! Jong ontmoet oud, kinderen leren om samen te werken en krijgen spelenderwijs meer oog voor hun straat en buren. Zo legt Halloween een basis voor verdere initiatieven in uw straat. Ontdek het ook! Vier op of rond 31 oktober 2010 Halloween!

Namen en gezichten
De actie zit simpel in elkaar. Houd een verklede lampionoptocht in de straat. De kleine spoken, vampiers, prinsesjes en piraatjes bellen aan bij de buren en presenteren zich met een liedje, dansje of toneelstukje. Vervolgens mogen de volwassenen raden wie er allemaal achter die maskers en gewaden schuilgaan. Is het Myrza of Chantal, Ruben of toch Samir? Op leuke wijze leren de buren zo de namen en gezichten kennen van de kinderen in de straat.

Gezamenlijke afsluiting
U kunt Halloween in uw straat natuurlijk verder uitbouwen. Vraag buren bijvoorbeeld om hun huis of voordeur te griezelig te versieren (of maak er een wedstrijd van), houd vooraf een knutselmiddag of zorg na het feest voor een gezamenlijke afsluiting zodat alle bewoners kunnen napraten en verder kennismaken.

Sint Maarten
In plaats van Halloween mag u uiteraard ook Sint Maarten (11 november) vieren in uw straat. Ook dan investeert u immers in de jeugd in uw straat!
Onze hulp
* Waardebon van 100 euro
* Lampions voor de kinderen

Waarom investeren in de jeugd in uw straat?
De jeugd vindt het sowieso leuk als er iets wordt georganiseerd in de straat
Op leuke en ontspannen wijze ontstaat er (duurzaam) contact tussen de jeugd en volwassenen
De jeugd leert om met elkaar samen te werken
De jeugd krijgt meer oog voor de straat en de directe leefomgeving
Kinderen zijn de bewoners van de toekomst!

Meer informatie of hulp nodig neem contact op met Opzoomerregisseur voor Pendrecht, Rieks Westrik, via 010 480 93 46 of 06 41 36 23 07.