Mooie afscheidsdienst voor Gijs van Krimpen

Mario Bosch was bij de uitvaart en beschrijft het in zijn weblog als volgt:

“Vanmorgen heb ik op de begraafplaats Charlois de laatste eer bewezen aan Gijs van Krimpen. In de kapel op de begraafplaats was een mooie afscheidsdienst waarin Johan Bos voor ging, bij het binnengaan van de kapel klonk het muziekstuk Morgenstemming van Edvard Grieg. Er waren twee familieleden die een korte toespraak hielden en daarna werd het lied De Steen van Bram Vermeulen ten gehore gebracht (Gijs speelde in 2004 de rol van meneer Gilbert in het theaterstuk Pendrecht van het Rotterdams Wijktheater, in de introductie van dat stuk sprak hij de tekst van dat lied uit).

Hierna was het kerkelijke deel van de afscheidsdienst en aan het einde verlieten we de kapel terwijl We’ll meet again van Vera Lynn klonk. Nadat we Gijs naar zijn laatste rustplaats hebben gebracht was er in de ontvangstruimte koffie en gelegenheid tot condoleren.

De begraafplaats Charlois ligt net ten zuiden van Pendrecht en is geopend in 1924 ter vervanging van het kerkhof aan de Sluisjesdijk dat moest wijken voor de uitbreiding van de Waalhaven. De ingang is aan de Charloisse Lagedijk, precies tegenover de Dorpshof (de vroegere Dorpslaan). De kapel dateert eveneens uit 1924 en is in 1984 opgeknapt, kenmerkend is de spitse toren.

Op de begraafplaats liggen veel notabelen uit het oude Charlois maar ook Pendrechtenaren. Eén van hen is Wim Scheepers met wie ik vele jaren lang heb samengewerkt in de redactie van In de Kijkerd.”

Vitaal Pendrecht sluit zich hier graag bij aan en wenst alle betrokkenen sterkte toe voor de komende tijd.