Na de narcissen laten ook de krokussen zich zien, ’t wordt LENTE

Februari is nog niet op de helft, maar de natuur in Pendrecht laat zien dat de natuur toe is aan een nieuw jaar. Het is LENTE.
Er was al een bericht over narcissen op deze nieuwspagina. Maar nu op 12 februari 2011 doen ook de krokussen mee.

Zij het nog niet uitbundig en nog niet allemaal, maar toch!

Over een poosje staat het Groene Duimen Idee van drie jaar geleden er weer mooi bij.

Kun je in Pendrecht voor de derde keer genieten van een initiatief van bewoners dat niet zo spectaculair veel aandacht kreeg, maar wel ieder jaar uit zich zelf terugkomt.

En de wijk een vrolijker aanblik geeft.

’t Wordt lente!, roept de fotograaf tegen een meneer met een hondje, die verbaasd toekijkt naar de kapriolen van de man met cameraatje, die hem probeert duidelijk te maken wat ie aan het doen is. Hij moet oppassen want de strook waar de krokussen uit de grond komen is ook een hondenuitlaatzone en voor je het weet heb je zo’n geur om je heen waar je helemaal niet vrolijk van wordt.

Ja, het wordt mooi!, roept de hondenbezitter terug. Hij kan het weten, want zo’n beestje moet iedere dag naar buiten en hij ziet iedere dag de vorderingen van het lentebloemetje.