Na een natte winter is nu het voorjaar aangebroken op het Arboretum

Het was ook winter op het Arboretum Pendrecht

Het was niet anders op het Arboretum dan in de rest van de wijk en daarom zijn er binnen activiteiten van start gegaan, waaronder de kindertuinierlessen op woensdagmiddag.
De eerste weken konden de kinderen nog naar buiten en hun tuintje onkruid vrij maken om er daarna allerlei bollen in te planten, daarna was het toch echt te koud en gingen de lessen binnen verder.

In de loop van de weken hebben de kinderen van alles over vogels geleerd, een vogelhuisje gebouwd en gezorgd voor wintervoer in de vorm van zelf gemaakte vetbollen en pindaslingers. Nico van Noorloos, de imker van het Arboretum kwam een les geven over de bijen waarin ze mee mochten helpen om honingraten te maken voor de bijenkast.

Op 4 februari was het de laatse dag van de cursus en werd het seizoen afgesloten met een diploma en een medaille. De kinderen waren zo enthousiast dat ze allemaal verder gaan met het 2e seizoen dat op 11 maart is begonnen

Maar niet alleen de kinderen gingen binnen aan de slag, ook de vrijwilligers stroopten de mouwen op en zelfs de stagiaire werd ingezet.

Het gebouw is aan de binnenkant van boven tot onder opnieuw geschilderd in de kleuren paksoi, distel en varen. Passend in een omgeving waar alles iets met “groen” te maken heeft.
Er zijn kasten gekomen waardoor het geheel er straks opgeruimd en netjes uit zal zien als de activiteiten voor alle betrokken partijen weer verder gaan.

En …. de tuin is geploegd en geëgd. Ook zijn de tuintjes weer opnieuw uitgezet.

Het nieuwe seizoen kan beginnen.