Nagekomen Opzoomerbericht uit de Bruinissestraat – Oldegaarde

De foto’s spreken voor zich.

De activiteit vond plaats op zaterdag 13 augustus. Een eidnje verderop werd de iftarmaaltijd in het Turks Huis voorbereid.

Er was aan de Oldegaarde ook lekkers en wat te drinken, maar dat niet alleen. Want daar gaat het tenslotte niet alleen om. Het zijn hulpmiddelen, maar het samen iets organiseren is het meest belangrijke bij zo’n activiteit.

Kinderen en ook hun ouders werden geschminkt. En ieder op een manier die hij zelf het leukst vond.

Tjark Jansen kwam verhalen vertellen.

De kinderen kregen een tas van de stichting waarvoor één van de bewoners werkt. Saina’s stichting maakt via die tas reclame voor hun service.

De kinderen vonden de tas prachtig.

“En weet je wat ik nou het leukste vindt”, schreef Saina de maandag erna, “ik zag een aantal van hen trots met die tas naar school gaan!”

Precies daar gaat het om bij zo’n activiteit. Dat je er ook wat van over houdt. Een beetje genieten van wat je samen georganiseerd hebt en dat je het idee krijgt: “dat gaan we nog eens doen en dan een stapje hoger!”

Het werkt ook aanstekelijk, want in de flats aan de Ellemeethof is de activiteiten ook een beetje gaan broeien en worden nu plannen gesmeed om met burendag op 24 september ook iets soortgelijks te doen.

En dan gaan wij jullie helpen, zeggen de gangmakers uit de Bruinissestraat – Oldegaarde.