Nebahat Albayrak opent Vrouwenhuis Vitale Wereldvrouwen

30 oktober vindt de officiële opening van het Vrouwenhuis Vitale Wereldvrouwen plaats om 15:00 uur aan de Zijpe 12 – 13. De officiële opening wordt verricht door het Rotterdamse tweede kamerlid, Nebahat Albayrak.
Op maandag 11 december 2006 verrichtte zij de opening van het IJspaleis van dat jaar en met een aantal vrouwen op de foto voor de kerstboom op Plein 1953.
Toen was ze ook kamerlid.

Zij is inmiddels drie jaar staatssecretaris van vreemdelingenzaken geweest en werd bekend van het filmpje waarop zij berichten vanachter de regeringstafel in de tweede kamer via de mobiele telefoon doorgaf aan een kamerlid.

Zij was trouwens ook op de iftarmaaltijd van de vereniging Turks Huis in Pendrecht, toen haar oom voorzitter was van de vereniging. Nebahat is om zo te zeggen: geliefd in de wijk.

Die opening is in heel goede handen.

De uitnodiging van het Vrouwenhuis Vitale Wereldvrouwen ziet er als volgt uit:

Op zaterdag 30 oktober 2010 openen wij, vrouwenhuis “Vitale Wereldvrouwen” in combinatie met de taalstudio Alsare officieel onze deuren voor alle vrouwen uit de wijk Pendrecht in Rotterdam. Het doel van het vrouwenhuis is: de vrouw op verschillende wijzen te faciliteren, ondersteunen, begeleiden op het gebied van scholing, opvoeding, verbetering van de Nederlandse taal, ontspanning, ontplooiing, creativiteit en alle andere zaken waarbij de vrouw ondersteuning, begeleiding en advies wenst. Het vrouwenhuis tracht de spil te worden van de wijk Pendrecht, waar vrouwen ook doorverwezen kunnen worden naar al het andere aanbod voor vrouwen in onze mooie wijk.
De taalstudio van Alsare zal Nederlandse taalles bieden aan mannen en vrouwen die daar behoefte aan hebben en ook een passend aanbod hebben voor laaggeletterden.
Graag willen wij u een kijkje bieden in onze “keuken”, waar wij tot de juiste recepten van onze ontplooiing komen en andere vrouwen meenemen in het smakelijke menu van de Vitale Wereldvrouwen. En natuurlijk wordt er gegeten! Het vrouwenhuis, Vitale Wereldvrouwen is opgericht voor en door vrouwen en is gevestigd op de Zijpe nr. 12-13 in Pendrecht. Op deze dag staat onze beheerder & heldin van het vrouwenhuis: Dilek Sasmaz in het zonnetje in het kader van de heldencampagne “Pendrecht is goed bezig”.
Programma 30 oktober
14:00-14:30 Inloop & Ontvangst
14:30-14:50 Welkomstwoord & unieke samenwerking taalstudio Alsare
14:50-15:00 Vitale Smikkelaars