Niet wachten op de eenden

De Lerende Wijk, is de ondertitel van de Pendrecht Universiteit en die leus werkt, want onlangs werd het noodgebouw van ’t Koningsnestje uit de Sliedrechtstraat opgeruimd. De overkoepelende organisatie veranderde in de tijd dat de kinderen naar de Melissantstraat moesten van naam, die naam werd Kiddoozz.

’t Koningsnestje had 9 vestigingen in Rotterdam, Vlaardingen en Dordrecht en ging samen met Kiddoozz. Die naam werd ook overgenomen en nu telt de organisatie 17 vestigingen en is Hoogvliet er ook als gebied bijgekomen, maar dat terzijde.

Enfin, het noodgebouw bleef lang staan en er kwamen al suggesties voor het ingebruiknemen van het gebouwtje voor heel andere activiteiten. Onlangs werden de elementen weggehaald en krijgen vast elders weer een bestemming als noodvoorziening.

Wat overbleef was een braakliggend stuk land met een behoorlijk kuil er in. Het wachten was op een paar fikse plensbuien en er zou net als voordat het noodgebouwtje er stond weer een fraaie plas ontstaan met eenden en al. En als het straks gaat vriezen een schaatsbaan.

Maar … er is geleerd van het verleden. Er kwam een dragline en er kwam aarde en die is vast en zeker ingezaaid. De aarde ligt bol, dus als het goed gaat komt er niet opnieuw een plek voor de eenden.

Maar spannend blijft wanneer er gebouwd gaat worden. In de informatie van Woonstad Rotterdam onlangs komt niet meer terug dat de Woon/Werkeenheden, die er ooit bedacht waren toch gebouwd gaan worden. Dat was een tijdje terug wel het verhaal.

Wie weet? Nu de economie weer aan schijnt te trekken en er beweging komt op de woningmarkt gaat ook voor die 12 extra woon-werkhuizen de spa opnieuw in de grond.