Nieuwe computercursussen in maart van start

In de eerste week van maart starten vijf nieuwe cursussen van Computerwijk. Er is aanbod voor verschillende niveaus, van beginners tot gevorderden.

Startdata
Dinsdag 5 maart van 9 tot 11 uur
Dinsdag 5 maart van 13 tot 15 uur
Woensdag 6 maart van 9 tot 11 uur
Donderdag 7 maart van 9 tot 11 uur
Donderdag 7 maart van 13 tot 15 uur

De dagdelen worden ingedeeld in verschillende niveaus aan de hand van beschikbaarheid van de meeste cursisten. De beginnerscursus en die voor halfgevorderden kosten 10 euro en bestaan uit zes lessen. De cursus voor gevorderden kost 15 euro en betreft negen lessen.
De computercursussen vinden plaats in het Participatiecentrum aan de Kerkwervesingel.

Digitale kloof
Nederland telt circa 1,6 miljoen volwassenen die over onvoldoende digitale vaardigheden beschikken om te kunnen functioneren in de samenleving. De kloof tussen wat deze mensen kunnen en wat de samenleving vraagt wordt in een zeer hoog tempo groter en groter. Het sociaal isolement van de groep senioren, allochtonen, laagopgeleiden wordt hiermee in hetzelfde tempo hardnekkiger. Een vooruitzicht dat geen enkele moderne samenleving mag en kan accepteren. Niet voor de gevolgen van het individu (gezondheid, armoede, eenzaamheid) en niet omdat dit grote gevolgen zal hebben voor onze samenleving als geheel (gebrekkige economische groei, hoge kosten sociale zekerheid, groeiende werkloosheid).

Computerwijk in Charlois
Om dit sociaal isolement tegen te gaan, kunnen bewoners van Charlois dit jaar computerlessen van Computerwijk volgen. Computerwijk is een project vóór en dóór de buurt. Computervaardige vrijwilligers worden opgeleid tot docenten en maken andere wijkbewoners bekend met de computer en het internet. PIT 010 is initiatiefnemer van het project in Charlois-Zuid in samenwerking met Stichting Hoedje van Papier. In januari 2013 zijn de eerste cursussen van Computerwijk van start gegaan in de wijk.

Aanmelding en vragen
Voor aanmeldingen en vragen kunt u contact opnemen met Danielle van de Kemenade, Participatiemakelaar PIT 010: 06-27 97 92 21 / 010-760 08 10 of per e-mail: d.kemenade@pit010.nl.