Nieuwe locatie en tentoonstelling Stichting Historisch Charlois

Stichting Historisch Charlois is onlangs verhuisd naar de Kaatsbaan, waarover ook de nieuwe fototentoonstelling gaat.

Stichting Historisch Charlois zat alweer enkele jaren aan de Wolphaertsbocht in het oude apothekerspand. Nu is de stichting verhuisd naar de Kaatsbaan, eveneens in Oud-Charlois en vlak achter de Grondherendijk, een vroegere locatie.

Nieuwe tentoonstelling
Vier keer per jaar vindt er een fototentoonstelling plaats over Charlois. De huidige tentoonstelling, te zien sinds begin maart, gaat ook over de Kaatsbaan. Deze straat ligt rondom de Oude Kerk in Oud-Charlois. De straat heeft deze naam te danken aan het open plein dat hier vroeger lag en waar een balspel werd gespeeld, destijds ‘kaatsen’ geheten. De tentoonstelling gaat over deze Kaatsbaan, maar ook over omliggende straten zoals de Grondherendijk en de Charloisse Kerksingel. Er kan tot juni een bezoek worden gebracht; toegang gratis.

Datum en locatie
Stichting Historisch Charlois, Kaatsbaan 6
Zaterdag en zondag 13.00-17.00 uur (met uitzondering van feestdagen)

Meer informatie
Meer informatie staat op de vernieuwde website van Stichting Historisch Charlois.