Nieuwe site met een hoog Pendrecht gehalte

De site www.regimeveranderinginrotterdam.nl is ontwikkeld door Maartje van Rossum, die twee dagen per week Pieter Tops ondersteunt en het laatste jaar over het boek van Pieter Tops met de titel: ‘Regimeverandering in Rotterdam’ met de ondertitel ‘hoe het stadsbestuur zich opnieuw uitvond’ de site maakte. De site maakt gebruik van allerlei bestaand filmmateriaal uit oude netwerk, zembla, kruispunt uitzendingen over de problemen waar veel mensen tegen aan lopen.
Tops komt regelmatig in beeld. Hij schetst in zijn boek het succes van de aanpak van het college van B&W van Rotterdam in de periode 2002 – 2006. Hij schrijft dat toe aan 3 factoren;
1. mensen in de frontline, die het werk doen, zijn belangrijk gemaakt
2. het bestuur moet daar belangstelling voor hebben , er bovenop zitten: er was in Rotterdam een stuurgroep, die deed wat veel stuurgroepen niet doen namelijk sturen
3. stadsmariniers als verbinding tussen die twee lagen.

De voorpagina van de site staat hiernaast. De site zet het boek om in een aantal vragen aan mensen in de praktijk en met name deelnemers aan de politieacademie, waar Pieter Tops momenteel werkt als lid van het besuurscollege.

In een gebouw van de stichting ISH in Amsterdam Osdorp aan de Willinklaan, waar opleidingen en reïntegratietrajecten op verschillende culturele terreinen voor Amsterdamse jongeren plaatsvinden, werden de sites gepresenteerd. Verder werden er verschillende workshops gehouden. In de workshops vonden gesprekken plaats tussen vertegenwoordigers van allerlei organisaties. Van4n stond er op stoeltjes. Ja het was de 4de van de 4de en het was ook nog eens 4 uur. De andere site draagt dan ook de naam: www.vanvieren.nl

Kijkt u zelf maar eens.