Nieuws van het Gezondheidscentrum Zuiderkroon

Carien Radstake, locatiemanager van Gezondheidscentrum Zuiderkroon, schreef een bericht met nieuws van het centrum:

Zij begint met:

U bent van harte welkom bij ons!
Regelmatig krijgen we aan de balie de voorzichtige vraag of we plek hebben voor nieuwe patiënten. Graag laten we u weten dat we genoeg plek hebben voor nieuwe patiënten en dat u meer dan van harte welkom bent bij ons. U kunt u aan de balie aanmelden als nieuwe patiënt en wij geven u dan een welkomsmap. In die map krijgt u informatie over ons en over het zorgaanbod wat we bieden, informatie over de apotheek en in deze map zitten alle formulieren om u aan te melden.
Als u in een keer u wilt aanmelden, verzoeken we u het volgende mee te nemen:
– een kopie van uw verzekeringspolis
– een kopie van uw legitimatiebewijs
– het medisch dossier wat u bij uw vorige huisarts heeft opgehaald of gevraagd heeft door te sturen.
U wordt dan gevraagd om in de wachtkamer uw persoonlijke gegevens in te vullen op een formulier. Als u dit alles inlevert, bent u per direct van harte welkom!

We vinden het heel belangrijk om u de zorg te geven die nodig is en houden ons van harte aanbevolen voor verbeteringen en al uw op- of aanmerkingen! Sinds kort hebben we hier een emailadres voor beschikbaar: infogcz@gc-zuiderkroon.nl .

En vervolgt met:

Nieuwtjes Gezondheidscentrum
Vorige maand kondigde ik aan, dat de Zuiderkroon weer kinderfysiotherapeuten in dienst heeft. Nu kan ik met enige trots vertellen, dat we officieel geaccrediteerd zijn als Fitkids centrum. Fitkids is een landelijk project waarbij fysiotherapiecentra bij zijn aangesloten om kinderen met een beperking (fysiek of geestelijk) op een leuke manier aan het bewegen te krijgen. Daarbij gaat het om twee uur in de week in groepen van vijf kinderen per begeleider. De instroom van deze groepen Fitkids volgt vooral vanuit verwijzingen vanuit de kinderfysiotherapie en van kinderartsen. Als een kind bijvoorbeeld moeite heeft met bewegen of iets achter is in de ontwikkeling, kan het starten in een groep Fitkids helpen bij de verbetering in het bewegen. We zijn het tweede Fitkidscentrum in Rotterdam!

Per 1 september hebben we voortaan ook een pedicure en podotherapeut aan de Zuiderkroon verbonden: van der Pas Podotherapie. Mocht u hiervan gebruik willen maken voor zowel de pedicure als de podotherapeut voor bijvoorbeeld het aanmeten van steunzolen en dergelijke, dan kunt u bellen met

Van der Pas podotherapie, tel 0162 – 315997.