Nieuwsbrief van de winkeliersvereniging

WERK AAN DE WINKEL JUNI 2010 nr.2

Nieuwe ondernemers
Dit is een initiatief van deelgemeente Charlois, het Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam en de winkeliersvereniging Pendrecht. De nieuwsbrief verschijnt 10 keer per jaar en wordt verspreid onder de winkeliers van Winkelcentrum Pendrecht.

Aicha Mode
Afgelopen maand hebben weer heel wat nieuwe winkels hun deuren geopend in winkelcentrum Pendrecht. Zo heeft mevrouw Altintas van Aicha Mode alweer haar derde
filiaal geopend aan het Pendrechtse gedeelte van de Slinge (naast de dierenwinkel). U kunt bij Aicha Mode terecht voor dames en herenkleding, kledingreparatie, stomerij en accessoires.
De openingstijden zijn maandag van 12:00 – 17:30 uur, dinsdag t/m vrijdag van 9:00 – 17:30 uur en zaterdag van 9:30 – 17:30 uur. Kijk ook eens op www.aichamode.nl.

Patisserie – Bakkerij Efendi
Na drie maanden intensief verbouwen heeft Jasmijn Coskun de deuren geopend van de Patisserie – Bakkerij Efendi aan de Krabbendijkestraat 49. Alle producten worden dagelijks vers bereid. Voor brood, diverse belegde broodjes, Turkse pizza’s en zelfs een kapsalon bent u er aan het juiste adres. De bakker is geopend van maandag t/m zaterdag van 7:00 – 22:00 uur.

Wasomatic
De Wasomatic is maanden bezig geweest om het winkeltje aan Plein 1953 op te knappen en in te richten volgens de voorschriften van de wassalon. En wat is het mooi geworden! U kunt er elke dag terecht om uw grote en kleine wasjes te draaien.

De Beweging Maatschap voor fysiotherapie Erkelens en de Beweging
Hallo Pendrecht, wij willen ons graag even voorstellen.Wij zijn Magda en Rene Erkelens en Joan van Adrichem, allen fysiotherapeuten. Onze praktijk is al vanaf de jaren tachtig in Pendrecht gevestigd en sinds 1 juni van dit jaar hebben wij samen met onze collega’s Sonja Heijloo, Karin Doller en Gaitrie Sookhlall intrek genomen in ons nieuwe pand aan de
Baarlandhof 21 (voormalig pand van woningbouwvereniging OWG). Naast reguliere fysiotherapie kunnen mensen bij ons terecht voor de diverse beweegprogramma’s.
De openingstijden zijn: maandag t/m vrijdag van 08:00-18:00 uur en in overleg in de avonduren.
Ook zijn wij gestart met paramedisch beweegcentrum “de Beweging”, omdat we merkten dat er veel vraag is naar een sportgelegenheid waar onder deskundige begeleiding gesport
kan worden Ook niet-patiënten zijn van harte welkom om op een verantwoorde en ontspannen manier aan hun conditie te werken.
Maatschap voor Fysiotherapie Erkelens en Paramedisch beweegcentrum de Beweging
Baarlandhof 21 3086 EA Rotterdam, tel: (010) 493 35 44
email: joan@bc-db.nl

Het bestuur van winkeliersvereniging Pendrecht
De winkeliers van winkelcentrum Pendrecht zijn verenigd in een winkeliersvereniging. Het bestuur coördineert alle activiteiten in het gebied die door de winkeliers worden georganiseerd. Het wordt dus tijd dat zij zich even voorstellen: Carla van Houten is de voorzitter van de winkeliersvereniging en heeft een schoenenwinkel in de Krabbendijkestraat. Martijn Heilker, de filiaalmanager van de Albert Heijn aan de Krabbendijkestraat,
is de secretaris. Al jaar en dag worden de financiën bijgehouden door Marcel van Houten. Astrid van Astrid’s Homedecor en Nico Blom van restaurant Oliviers hebben de functie van algemeen bestuurslid.
Naast het organiseren van activiteiten en promotie is de winkeliersvereniging het aanspreekpunt voor en de gesprekspartner van gemeentelijke instanties. Collectieve initiatieven worden dan ook gezamenlijk uitgevoerd. Suggesties van betrokken
ondernemers zijn altijd welkom!
Interesse om lid te worden?
Loop binnen bij een van de bestuursleden en laat u uitgebreid informeren.

Veiligheid in het winkelgebied
(deel)gemeente en politie doen er alles aan om de veiligheid in het winkelgebied te verbeteren. Wist u dat u daar zelf ook iets aan kunt doen? U kunt middels de VKB-subsidie (Veiligheid Kleine Bedrijven) een deel van de investering in veiligheidsmaatregelen als subsidie ontvangen. Zie voor meer informatie de website van senternovem, www.senternovem.nl/veiligheidkleinebedrijven
Nu is het lekker lang licht buiten, maar voordat we het weten begint het aan het einde van de middag te schemeren en is het weer snel donker. Om ook de werkomgeving beter te verlichten wordt er over nagedacht om bij de ondernemers aan de zijde van de Wibra tot de Vlaerdingsche Visbakkerij een tl-buis onder de luifel te installeren.

Schouw
Op 1 juli a.s. zullen de winkeliers, samen met een afvaardiging van de gemeente, het winkelgebied van Pendrecht goed bestuderen en beoordelen op de pijlers schoon, heel en veilig.
Vanaf 17:00 uur verzamelt men zich bij Restaurant Olivier’s voor een hapje en een drankje en vanaf 18.00 uur begint de daadwerkelijke schouw. Voor informatie kunt u contact opnemen met de winkelstraatmanager Jaklien Woerlee (06) 34 48 88 70.
Mocht u iets opvallen in de buitenruimte, bijvoorbeeld een kapotte stoeptegel of een lantaarnpaal die niet naar behoren brandt, dan kunt u dit melden bij gemeente Rotterdam via
nummer 14010. Uw klacht wordt dan bij de verantwoordelijke dienst neergelegd en zo spoedig mogelijk verholpen.

Activiteiten in Pendrecht
De winkeliersvereniging heeft afgelopen maand niet stil gezeten! Zij hebben weer lekker veel laten zien in het winkelgebied. Zo is er op zaterdag 29 mei een plantjesmarkt georganiseerd, compleet binnen het thema tuinen van de campagne Pendrecht is goed bezig. De reacties waren dan ook erg positief! Naast het ophalen van gratis plantjes kon men er ook plantjes kopen en werd er een workshop bloemschikken gegeven door De Goudsbloem.
Om de plantjesmarkt aan te kondigen deelde de winkeliersvereniging op zaterdag 22 mei
de bekende gele Pendrecht is goed bezig! – tas uit, met daarin een plantje en een aankondiging
voor de plantjesmarkt.
Mede dankzij de enthousiaste inzet van de vrijwilligers van Wilskracht Werkt waren alle tassen snel gevuld.

Versier uw pand oranje
Iedereen weet het, de spanning wordt om te snijden en het WK sluipt langzaamaan dichter bij. Voor de uitstraling van het winkelgebied zou het leuk zijn als ook u uw winkel van buiten
versiert met oranje attributen. Wees er snel bij, want voordat u het weet is alles uitverkocht.