Nieuwsgierig naar de Peperklip en de verhalen van de bewoners?

Woensdag 15 september organiseert Rootlink in opdracht van Pact op Zuid een uitwisseling en kennismakingsbijeenkomst in de Peperclip. Aanvang 18:30 uur in de vrouwenstudio Vrouwenvleugel aan het Lodewijk Pincoffplein 35. Belangstelling? Lees de uitnodiging van Rootlink in het bericht en geef je op bij May de Bruyn Prince.
Nieuwsgierig naar de Peperklip en de verhalen van de bewoners?

Je bent van harte uitgenodigd om een kijkje nemen op woensdag 15 september a.s. 18.30 – 21.00 uur
Ontvangstlocatie: vrouwenstudio Vrouwenvleugel, aan het Lodewijk Pincoffsplein 35 (deze vrouwenstudio maakt onderdeel uit van Stichting Cleo-Patria)
Kom kennis maken en verhalen uitwisselen, want iedere bewoner, iedere wijk of buurt heeft een eigen verhaal, maar waar komen deze verhalen samen?
De ‘Peperklip’ is een bijzonder woongebouw met 549 woningen, ontworpen door architect Carel Weeber. Lange tijd had een gebouw een hele slechte naam, door onder andere overlast van drugs en andere criminele activiteiten. Vandaag de dag zijn de omstandigheden totaal anders en is het moeilijk voor te stellen dat er een aantal jaren geleden zelfs gesproken werd over opgeven en slopen van het gebouw, omdat er een situatie was ontstaan, die niet meer ten goede gekeerd zou kunnen worden.
Wie wonen er nu en hoe is het Vestia en bewoners gelukt om de leefbaarheid en de kwaliteit van de woningen te herstellen en te bewaken, zodat de bewoners weer trots kunnen zeggen dat ze in de ‘Klip’ wonen? Bewoners zullen het verhaal vertellen van hun ‘Peperklip’.
Het zou leuk zijn als deelnemende (bewoners)organisaties een kleinigheid* mee zouden brengen, iets dat symbool staat voor jouw wijk, aan de hand waarvan je kunt vertellen waarom jouw buurt speciaal is of wat maakt dat je trots bent op je wijk? Dat kan van alles zijn; een foto of een vaantje, een logo, misschien een uitnodiging voor andere bewoners om ook bij jou in de wijk te komen kijken? Maar voel je hiertoe niet verplicht, je bent zondermeer van harte welkom. Door het uitwisselen van verhalen en ervaringen komen we van elkaar te weten wat ons, ondanks de verschillen in cultuur en afkomst, bindt en verbindt in de wijken van Rotterdam Zuid.

Het programma voor deze avond luidt als volgt:
18.00 inloop en snackbuffet; vrouwenstudio ‘Vrouwenvleugel’ 18.30 welkom en kennismaking; *Ik ga op bezoek en neem mee! 19.30 het verhaal van de Peperklip en rondleiding
20.30 geef het door! Afronding bezoek; vrouwenstudio ‘Vrouwenvleugel’

Dit bezoek wordt georganiseerd door Rootlink in opdracht van Pact op Zuid en in samenwerking met Vestia en de bewoners van de Peperklip. Geef je op bij May de Bruyn Prince, m.debruynprince@rootlink.nl of neem telefonisch contact op 010 234 11 79. Voor wie alvast meer over de peperklip wil weten: www.peperklip.nl