NLdoet en de Speeltuin Neeltje Jans op zaterdag 16 maart

Via internet waren er een reeks van mensen aangeschreven. Maar gelukkig kwam er ook hulp van buitenaf. Wat was er aan de hand?

Het was de tweede dag van NLdoet. Het Oranjefonds had iedereen uit hun netwerk opgeroepen de handen uit de mouwen te steken. De laatste aanmelder was misschien wel de Speeltuin Neeltje Jans. Op tv verschenen er vrijdagavond beelden van wat er allemaal in het land gebeurde. De mensen van het Oranjefonds de prins en de prinses van ……, Willem Alexander en Maxima kwamen in het journaal op de bowlingbaan met daklozen en de koningin was de haren van pony’s aan het kammen.

Wat kan je met dar soort gegevens in Pendrecht en met een speeltuin, die wel een beetje meer aandacht kan gebruiken. En vooral aandacht van de direct omwonenden. Nou woont Bridget Nalwoga eigenlijk niet zo ver van die speeltuin en zij had zichzelf en haar stichting opgegeven voor en hight tea met de vrouwen van het vrouwenhuis in Pendrecht aan de Kerkwervesingel 63. Maar het vrouwenhuis werd participatiecentrum en de afgesproken tijd kon weer net niet iets afgesproken worden.

Dus dan maken we een nieuwe afspraak en gaan de bakens verzetten.

We doen de NLdoet samen met de speeltuin. En zetten daar ook alle contacten voor in, want Bridget had ook studenten van het Grafisch Museum geregeld voor de high tea.

Dus stonden bij het begon van de activiteit Marieke (moeder van Ilse en helemaal uit Bergen op Zoom gekomen), Sarah, Nancy, Julia, Ilse en Lizzy zaterdag om 13:30 uur met Bridget, Claudette en Rebecca, de dochter van Bridget op de foto voor het spandoek van NLdoet.