Nog steeds actie voor de Larenkamp

De Larenkamp moet sluiten maar ondertussen probeert de SP het wijkgebouw alsnog van de ondergang te redden.
Vlak voor de zomer besloot het stadsbestuur dat wijkgebouw de Larenkamp dicht gaat. Het gebouw is een belangrijke plek voor bewoners uit zowel Zuidwijk als Pendrecht en daarom is er veel weerstand tegen de sluiting. Enkele huurders zijn al verhuisd en anderen mogen er voorlopig hun activiteiten nog voortzetten totdat ook zij een andere locatie hebben gevonden. Tot de definitieve sluiting zal ook de inloop in de algemene ruimte bij de bar voor een kop koffie en een praatje nog gewoon toegankelijk blijven.

Ondertussen voert de SP ook in de zomer actie om de Larenkamp alsnog van de ondergang te redden. De afgelopen weken verspreidde de partij 11.000 flyers in Zuidwijk en Pendrecht met als onderwerp ‘Red De Larenkamp!’. Na het zomerreces zal ongetwijfeld meer duidelijk worden over de redding van de Larenkamp.