Noodklok klinkt bij de voedselbank

De crisis laat zich op meerdere fronten merken. Zo ook bij de voedselbank. De initiatiefnemer Clara Sies luidde al eerder via de nationale omroep de noodklok. Nu trekken de vrijwilligers van de voeselbank in de Open Hofkerk ook aan de bel.
In het blad van de kerken waartoe ook de Open Hofkerk behoort, stond het volgende bericht.

U hebt het ongetwijfeld via uw krant of via de media wel gehoord. Er is grote nood bij de voedselbanken. Vanwege allerlei oorzaak, vooral dingen die te maken hebben met de crisis, loopt de aanvoer naar de voedselbank de laatste tijd hard terug. Kratten zijn tegenwoordig vaak maar half gevuld en belangrijke voedselmiddelen als groente en fruit ontbreken meer en meer.
Vanuit de voedselbank is er een brandbrief met een noodkreet uitgegaan naar de kerken. Als kerk zijn we altijd bereid te hulp te bieden aan hen die het moeilijk hebben. Maar de grote vraag is hoe doe je dat? Als kerk kunnen we allerlei dingen doen, maar daar is wel geld voor nodig. We zijn heel dankbaar voor de vele giften die we in Wijkgemeente Slinge krijgen voor de voedselbanken in de Credokerk en de Open Hofkerk. Zo kunnen we mensen blijven helpen.
Van harte hopen we dat u blijft geven voor dit belangrijke doel of misschien op een andere manier helpt.

Van harte aanbevolen!

Op de foto staan nog volle kratten,maar dat is de laatste tijd dus niet meer het geval.