Oeral Kozakken, Oekraïners en Russische organiste in de Paastijd

De Paasaflevering van de Zondagmiddagmuziek in de Open Hof Kerk 2015 zat vol met klanken uit Oost Europa. Een andere kalender en Pasen valt op een ander moment, maar is dan ook meteen het belangrijkste feest van het jaar. En dat klonk door in het mooie concert op 29 maart.
Johan Bos opende het concert. Niet zoveel toegelaten als de vorige keer ook rekening houden met de regels voor het gebouw.
Voorin de kerk hingen drie banieren met daarop van links naar rechts Maria, Jezus en Johannes de Doper, de laatste wordt in het Russisch Orthodoxe geloof een belangrijke rol toegedicht.
Anna den Hartog – Karpenko opende het concert
Religieuze deel van de Oeral kozakken en later intermezzo van Uzory

Lijdenstijd.

Na de pauze herpakte Johan Bos het concert. Waarin cd’s van koor en ensemble van eigenaar wisselden.

De opstandig andere kledij.

Uzory opnieuw en ook als begeleider van het Oeral Kozakkenkoor.

Bekende liederen kwamen langs en het publiek werd ook aangezet tot meezingen bij het lied:

Tot slot dank van Johan Bos en lof voor alle uitvoerenden.

Hij had een speciaal woord van lof voor Gregor Bak de dirigent, die al jaren op een enthousiaste manier het koor leidt.