Olympische Spelen van Pendrecht 2012 zijn gestart

De medailles waren net gehaald bij Spogra. Ze zijn er in goud, zilver en brons en er is een herinneringsmedaille voor elke deelnemer één. Alles uitgevoerd met een groen-wit lint!
Joke Spijkers toonde ze met een logo van Charlois, terwijl portefeuillhouder Alaattin Erdal en raadslid Said Ajbilou toekeken hoe alles opgebouwd werd voor het startmoment.

De Aqua Bubbles werden opgepompt en in iedere ballon één deelnemer. De eerste wedstrijd werd: wie is het eerst in zo’n waterloopbal bij de silhouetten.

In tussen stelden de kinderen van de Kinderraad van Pendrecht zich op met de speciaal voor de Olympische Spelen van Pendrecht gemaakte ringen. Die zijn niet rond, maar vierkant en ook in een iets andere volgorde dan de ringen van meneer Jacques Rogge. Want wie weet zou die meneer weleens kunnen denken dat ze in Pendrecht zijn logo op een verkeerde manier gebruiken.

Portefeuillehouder Erdal had een echt startpistool bij zich. Dat maakte uiteraard grote indruk op de kinderen van de Raad van Pendrecht en het was klaar voor de start!

De eerste keer weigerde het pistool. Dat hoort eigenlijk ook een beetje bij zo’n start, toch?

Maar toen een enorme knal en weg rolden de jongens in de aquabubbles de vijver in. Er stond echter zo’n stevige bries dat ze nooit bij de silhouetten aankwamen. Dat is nog best lastig lopen in zo’n bewegelijk ding. Je kan er ook niet te lang in, want dan is de zuurstof op en krijg je andere problemen. Zes minuten schijnt het matje te zijn.

Dankzij die stevige bries was het aansteken van het Olympisch Vuur ook al uitgesteld tot een later tijdstip. Want als de lampolie al zou blijven branden, dan liep je toch de kans dat er dankzij die wind problemen zouden ontstaan. En spelen met vuur is tenslotte geen onderdeel van de Olympische Spelen van Pendrecht 2012.

Er gingen nog meer kinderen van de kinderraad in de aquabubble. Allemaal onder de leiding van Jason van TOS. Op die laatste foto hiernaast ziet het meisje er een beetje meer uit als een Mars-typetje, maar toen ze eenmaal op het water van de vijver ging liet ze goed zien hoe het moet. Ook zij kwam niet tot de silhouetten. Dus de wedstrijd kreeg uiteindelijk geen winnaar en Joke kon weer terug met de medailles.

Die wedstrijd komt dus nog …… De eerste medailles zullen ook op een later moment om winnaars gehangen worden.

De Olympische Spelen van Pendrecht 2012 zijn van start en er is nog een verrassing ze duren tot eind september. Dus tot nadat Nederland de Europacup gewonnen heeft, Robert Gesink de Tour won en Nederland een record aantal gouden medailles in Londen wegsleepte.