Op bezoek bij een oud-Pendrechtenaar in Duitsland

Fred Seesing woonde van 1958 tot 1971 in de Papendrechtstraat en heeft daar fijne herinneringen aan, hij werkte enkele jaren als loopjongen bij slager Henny Bos in de Sliedrechtstraat. Fred heeft net als Mario een website met een weblog (zie www.fred-seesing.de) en via internet kregen ze contact. Een paar jaar geleden kwamen Fred en Mario elkaar bij toeval tegen in Rotterdam op een tentoonstelling over Rotterdam Zuid. Toen de dagburgemeester hem een paar maanden geleden mailde dat hij enkele dagen naar Wuppertal zou komen nodigde Fred hem voor een koffieuurtje uit.

Als cadeau had Mario het blauwe fotoboek van Henk van Eijk over Pendrecht meegenomen wat erg in de smaak viel. Het was een leuke ontmoeting en natuurlijk is er veel over Pendrecht gesproken. Fred is zeker van plan om nog een keer naar zijn vroegere wijk te komen.