Op de step van Spijkenisse naar Londen

Charlois 550 goes Olympic

Op 25 augustus steppen vijftien steppers van Rotterdam naar Londen. Uitgerust met polo’s, bidons, caps en stickers veroveren de Charlois 550 Londen Steppers de Paralympics in de Britse hoofdstad. Een tocht van ruim 500 km over smalle landwegen, B-wegen, door de straten van Londen langs alle bezienswaardigheden en de Olympische stadions.
Op 1 september is de groep weer terug in Nederland.
Om 11.30 uur vertrekken de Charlois 550 Londen Steppers (waaronder vier blinde sporters van de stichting Sportcompass uit Spijkenisse) op steps/fietsen/tandems naar Engeland. Zij finishen op 27 augustus in Londen bij het Olympisch Stadion. Twee dagen later gaan daar de Paralympics van start. In totaal betekent dit ruim 500 kilometer steppen. Kijk voor meer info en de route op de website van de Londen Steppers.

De Charlois 550 Londen Steppers maken deze rit ten bate van stichting Sport Compass, een organisatie die zich inzet voor gehandicapte sporters wereldwijd. De Charlois 550 Londen Steppers en Sport Compass willen met deze tocht de gehandicapten-sport in al haar facetten onder de aandacht brengen. Het geld dat met deze actie wordt opgehaald wordt besteed aan de introductie van het blindenvoetbal in Nederland. Deze inmiddels Paralympisch erkende sport wordt in ons land nagenoeg niet beoefend. De Charlois 550 Londen Steppers en Sport Compass willen daar
verandering in brengen.

Charlois 550

Charlois viert in 2012 haar 550 jarig bestaan als zelfstandig dorp en is sinds 1895 onderdeel van de stad Rotterdam.

Samen met bewoners en buren laat Charlois dit jaar tijdens diverse activiteiten zien wat voor moois de deelgemeente te bieden heeft. Charlois 550 steunt de London Steppers op hun rit naar London.