Op stap met een inburgeraar

Inzet

Een inburgeraar en een vrijwilliger spreken minimaal 15 en maximaal 25 keer af. Enkele voorbeelden van uitjes: wandelen bij de Kralingse Plas, bezoeken van een markt of de bibliotheek of het bijwonen van een theatervoorstelling. Rotterdam heeft veel te bieden en de activiteiten hangen af van de interesses van de inburgeraar en vrijwilliger. De Nederlandse taal dient hierbij als bindmiddel. Een onderdeel van het project is een bezoek aan de VrijwilligersVacatureBank en kennismaken met vrijwilligerswerk en een vrijwilligersorganisatie. Op deze manier wordt actief naar mogelijkheden gezocht om de inburgeraar door te laten stromen naar vrijwilligerswerk.

Vergoedingen

Voor de inburgeraar en vrijwilliger is een klein budget beschikbaar voor gemaakte onkosten en voor de gezamenlijke activiteiten. De vrijwilliger, inburgeraar en onderwijsinstelling (waar de inburgeraar het inburgeringstraject volgt) ontvangen daarnaast een bonus indien de inburgeraar daadwerkelijk vrijwilligerswerk gaat doen.

Geïnteresseerd om vrijwilliger te worden? Meer informatie? Neem contact op met Rianne Collignon, projectmedewerker STAPPEN via 010-2438100 of rcollignon@cvd.nl