Open Hofkerk verrijkt met materiaal Julianakerk

Enige tijd terug sloot de Julianakerk op Heijplaat de deuren. In de kerk waren ornamenten die in de wijkgemeente Slinge, waar ook Heijplaat toebehoort, bewaard zijn gebleven. Zij kregen een nieuwe bstemming in de Open Hofkerk.

In de ontmoetingsruimte hangt nu een bijzondere klok uit de Julianakerk. De klok werd destijds door prinses Juliana aan de kerk geschonken. Zo’n klok vraagt natuurlijk om een nieuwe bestemming.

In de kerk zelf zijn ook veranderingen te zien. De kerkruimte werd in een nieuwe verfje gezet en het bekende smirnawandkleed met de broden en de vissen hangt nu niet meer achter de preekstoel, maar aan de noordwand van de kerk samen met twee andere wandkleden. Achter de preekstoelo hangt nu een simpel kruis.

Aan de scheidingswand van de kerk met de ontmoetingsruimte hangen vier glasschilderingen met daarop beeltenissen van Abraham, Izak en Jakob, de drie aartsvaders van de gelovigen en ook Sarah de vrouw van Abraham en dus eigenlijk hun aartsmoeder, of noem je dat niet zo?

Er hangt meer in de ontmoetingsruimte en nieuw is een tekening in lijst achter glas met daarop de tien geboden.