Opening Nieuwe Oudheidkamer Charlois

OPENINGSTENTOONSTELLING

Nieuwe Oudheidkamer Charlois, Woplhaertsbocht 105

‘Karakteristieke van Charlois’

De Stichting Historisch Charlois schrijft er het volgende over:

‘Zaterdag 2 juli gaat de nieuwe Oudheidkamer in de Charloische Apotheek aan de Wolphaertsbocht open voor publiek. We openen met een prachtige fototentoonstelling over het ‘karakteristieke’ van Charlois. Het gaat om de vele bijzondere gebouwen en straatbeelden binnen onze deelgemeente.
Monumentaal, een gebouw als het Landhuis De Oliphant, karakteristiek de Graansilo aan de Maashaven en vertrouwd en haast onveranderd de Kaatsbaan, maar ook verdwenen hofjes en buurtjes zoals de Kulk en het Brabantse Dorp, kerken die werden afgebroken, plekken in het Waalhavengebied, zoals het vroegere vliegveld Waalhaven, waar slechts de namen van beroemde vliegeniers doen terugdenken aan een periode van rijke luchtvaarthistorie.
Toen en nu in de Horstenbuurt in Zuidwijk waar het stratenplan gehandhaafd werd na sloop en op dezelfde plek riante nieuwbouw verrees of het veranderde Plein 1953 in Pendrecht.
Diverse markante gebouwen bleven gelukkig behouden maar kregen een andere functie, het Carnissehuis vroeger een kerkgebouw is nu apotheek en huisartsenpraktijk en niet onbelangrijk, de Charloische Apotheek aan de Wolphaertsbocht is nu onze Oudheidkamer.
Kom kijken. U bent van harte welkom en belangrijk de toegang is gratis.

De tentoonstelling begint zaterdag 2 juli en duurt tot eind november. De (nieuwe)Oudheidkamer van onze stichting is gevestigd aan de Wolphaertsbocht 105 in Rotterdam Oud Charlois (bereikbaar met tramlijn 2). Openingstijden zijn eenmalig 2 juli van 10.00 tot 17.00 uur, anders zaterdag en zondag van 13.00 tot 17.00 uur behoudens feestdagen. Telefoonnr. 010-4806618′