Opzoomer Mee Zierikzeestraat/Serooskerkestraat wenst iedereen veel plezier

Natuurlijk ook namens Opzoomermee Zierikzee/Serooskerkestraat wensen wij jou en het team van Vitaal Pendrecht fijne, gezellige feestdagen toe. Een prettige jaarwisseling en een gezond, spetterend en mooi 2012! Schrijft Coen Nederpel. Hoe ging het met Opzoomeren in de afgelopen decembermaand?
Coen Nederpel van de Kopersvereniging Schelphoek en Opzoomer Mee Zierikzeestraat/Serooskerkestraat stuurde Vitaal Pendrecht bijgaande foto’s en wenste iedereen fijne, gezellige feestdagen toe. Bovendien een prettige jaarwisseling en een gezond, spetterend en mooi 2012!

Afgelopen zondag hadden ze hun feestje bij de kerstboom op de hoek van de Zierikzeestraat en Serooskerkestraat. Er komt ook nog een nieuwjaarsborrel van de kopersvereniging en Opzoomergroep. De bewoners van dit deel van de wijk houden met leuke activiteiten de contacten op peil. Ze hadden al een geslaagde Halloweenactiviteit en doen het nog steeds goed als we het over Opzoomeren hebben.

Hoe zit dat in de rest van de wijk?

Er hebben 1 organisatie en 5 straten een Opzoomerboom aangevraagd en één daarvan is dus de Schelphoek. De andere bomen staan achter de Kortgeneflat, in de Middelharnisstraat net om de hoek van de Sliedrechtstraat, in de Papendrechtstraat en in die straat maakte de Opzoomergroep ook kerststukjes voor ouderen in de wijk, in de Herkingenstraat in de buurt van de Battenoordhof en bij Over de Slinge in de Sommelsdijkstraat. En allemaal vieren ze ook een feestje rond de boom.
Vorig jaar waren er nog 13 bomen in de wijk. De grotere eisen aan de Opzoomergroepen zullen het effect gehad hebben dat minder groepen een boom wilden.

Er is nog wel een groter aantal straten dat een waardebon aanvroeg om een Opzoomeractiviteit in de straat te doen in de decembermaand en dat waren:
* de Ostreaflat of Sommelsdijkstraat, die een gezellige activiteit met de bewoners van de flat organiseren.
* in Sonneburgh doet een groep ouderen ook mee met Opzoomeren in december en ze hebben ook een lichtslang aangeschaft.
* de Halsterenstraat organiseert in december en op 2 januari verschillende activiteiten
* de Rilland Bathstraat in de buurt van het Rilland Bathplein vroeg ook een kerstboom aan, maar kreeg geen medewerking van Opzoomer Mee en de deelgemeente. Wel jammer, want ze hebben daar altijd een leuke boom staan en doen er als het Europees of Mondiaal voetballen is alles aan om de meest oranje straat van Pendrecht te worden.
* de Ooltgensplaathof had op 20 december chocolademelk en kerstkrentenbrood voor alle bewoners
* Het Verhaal deed een High Tea met alle bezoekers
* de flat Duiveland belegt in de hal een nieuwjaarsbijeenkomst
* in de Geertruidenbergstraat wordt een kerstnachtfeest georganiseerd
* aan de Abbenbroekweg doet men een oudejaars-, nieuwjaarsfeest met de buren.
* de African United Women hadden in de Kerk van de Nazarener een bijeenkomst op 3 december

17 Opzoomeractiviteiten in december 2011, tegen 25 in december 2010. De Opzoomerregisseur maakte de balans van de afgelopen twee jaar en sprak erover met Opzoomer Mee en portefeuillehouder Theo Coskun. Volgend jaar is er een andere, nieuwe regie voor Opzoomeren. Hopelijk nemen ze de aanbevelingen van de regisseur ter harte. Opzoomeren is immers vaak het begin voor bewoners om actief te worden in de straat en in de wijk.