Opzoomerbrunch van de Zuiderparkflat of van de Ooltgensplaathof

Het heette brunch, maar gezien het tijstip kwam het eigenlijk neer op een lunch. Jaarlijks organiseert het Opzoomerteam van de Zuiderparkflat een Opzoomerbrunch en iedereen uit de Ooltgensplaathof was van harte welkom.
‘Hé bemoei jij je ff met je eige zaken, ja!’, zegt mevrouw Tuuk, één van de leden van het Opzoomerteam, tegen een wat vrije vraag van een bezoeker. Hij wilde weten of de mensen die aan tafel zaten allemaal al gehad hadden. Was het misschien beter om hen eerste te geven in plaats van een gast van buiten voorrang te geven.
Jaarlijks organiseren de Opzoomeraars van de Zuiderparkflat een Opzoomerbrunch.

Maar brunch? Het is eigenlijk veel meer.

Heerlijke soep vooraf, lekker kruidig en vervolgens broodjes met beleg, een slaatje en heerlijke vruchtenyoghurt toe.

En natuurlijk iets te drinken erbij.

Aan alles was gedacht. Dat gaat niet vanzelf trouwens.

An Kooijman had er bijna niet van kunnen slapen. Zij wil graag dat alles er perfect uitziet. Ze kent de kritische instelling van veel van de mensen in de flat. Dus je kan geen rommel op tafel zetten.

Disc Jockey is meneer Markus. Hij bedient de knoppen en de liedjes gaan er in als de ontbijtkoek, die ook tot het assortiment hoort.

Zodra er trompetmuziek klinkt komt één van de bewoners met een heuse trompet uit de hal en doet alsof ie Willy Schobben zelf is.

Iedereen gaat zelf naar de keurig ingerichte tafel met al het lekkers erop. Je kunt je eigen bordje vullen. Zelfs al ben je met een rollator of scootmobiel. Dan neem je wat je wilt gewoon mee in het mandje op of de plank van de rollator.

En het publiek heeft het naar zijn zin. Er wordt zelfs een dansje gemaakt op de muziek van meneer Markus.

En intussen worden alle nieuwtjes uitgewisseld. Een zinnige activiteit, die Opzoomerbrunch.