Organist Daan Verschoor ontvangt Erasmusspeld

Daan Verschoor is geen onbekende voor Dick Lockhorst. Hij speldde de organist met genoegen een Erasmusspeld op. Op de foto Verschoor geflankeerd door zijn vrouw Miep en de voorzitter van de deelgemeente Charlois Dick Lockhorst.

Verschoor kreeg van de protestantse gemeente van Pendrecht – Heijplaat een concert aangeboden. Met muziek die hem erg dierbaar is. Natuurlijk orgelsolo’s ten gehore gebracht door zijn collega Jan van Dijk. Maar ook koorzang van het Open Hofkoor, dat het dit keer zonder Daan Verschoor moest doen, want ook aan dat koor neemt hij deel.

De familie Verschoor woonde 19 jaar in Pendrecht. Aan de Ooltgensplaatweg en de Stellendamhof. Ongeveer 50 jaar geleden streken ze in Pendrecht neer. De wijk was nog lang niet van hen af. Verschoor komt er nog wekelijks. Niet alleen om orgel te spelen in de Open Hofkerk tijdens de kerkdienst. Ook wanneer in Valckensteyn pianobegeleiding nodig is voor de weeksluiting wordt er nooit tevergeefs een beroep gedaan op deze bescheiden man. En natuurlijk zingt hij ook zijn partij mee in het Open Hofkoor.