Ostreaflat vierde het 10-jarig bestaan

Het was duidelijk te zien dat de Ostreaflat iets te vieren had: boven de ingang hingen vlaggen en in de tuin bij de recreatieruimte stond een witte partytent van Woonstad Rotterdam. Het 10-jarig bestaan van de flat werd gevierd met een receptie voor genodigden en een feestavond voor de bewoners.

De receptie in de middag was voor genodigden en daarvoor waren persoonlijke uitnodigingen verstuurd. De voorzitter van de bewonerscommissie, Koos Dissel, was toch enigszins teleurgesteld over de response; enkele mensen die wel zijn gekomen waren o.a. deelgemeentevoorzitter Ed Goverde, Joop Stobbe van Woonstad Rotterdam en dagburgemeester Mario Bosch (hij maakte de foto). De receptie was puur informeel dus er waren geen toespraken, in de met vlaggetjes versierde recreatieruimte zorgden vrijwilligers voor een hapje en een drankje.

’s Avonds was er een besloten feest voor de bewoners en de belangstelling was groot: 58 van de 60 huishoudens hadden zich hiervoor aangemeld.