Oud en nieuw vlak bij elkaar

In de Krabbendijkestraat is men ruim twee weken geleden begonnen met de afbraak van de galerijwoninkjes. Het meeste is al weg en een berg puin is alles wat er achterblijft. In Pendrecht is er van dit type woning nog maar één blok over, in de Yersekestraat, maar ook dat zal in de toekomst onder de slopershamer vallen.

Er staat nog meer afbraak te wachten: de portiekflat in de Krabbendijkestraat (daar staan al hekken omheen) en daarna de flats in de Kruiningenstraat.

Na de sloop kan worden begonnen met de bouw van 78 ruime eengezinswoningen. Dit deelproject van De Tuin op het Zuiden heeft als naam De Borders.

Aan de andere kant van de Krabbendijkestraat is een heel ander beeld te zien: daar is de nieuwbouw al in een vergevorderd stadium. Bij de meeste huizen zijn de stellingen verdwenen, de schuurtjes staan er al en men is binnen bezig met afwerken. Volgens de laatste planning zullen de eerste woningen in november worden opgeleverd.

Nu de huizen bijna klaar zijn wordt het tijd om aan de inrichting van de buitenruimte te beginnen. En inderdaad, op enkele plaatsen zijn de “aardbolstoffeerders” al bezig met de bestrating.