Overal trouwen in Rotterdam, dus ook in Charlois

De communicatieafdeling van de deelgemeente Charlois laat het volgende weten.

Vanaf 1 januari volgend jaar kan in Rotterdam altijd en overal getrouwd worden. Naast het traditionele stadhuis kunnen de bruid en bruidegom iedere plek aanwijzen waar zij elkaar het ja-woord willen geven. Zolang deze locatie maar veilig is en voor iedereen toegankelijk, zo schrijft de wet voor. Ook het tijdstip waarop het bruidspaar in het huwelijksbootje stapt kent geen beperkingen meer, dus dat kan vanaf komend jaar ook in het weekend en ook ’s nachts.

In Charlois kun je natuurlijk trouwen in het prachtige landhuis ‘De Oliphant’, maar in 2014 ook in de Maassilo, in het Zuiderpark, het strandje in Heijplaat of winkelcentrum Zuidplein! Het bruidspaar moet uiteraard wel toestemming van een dergelijke locatie hebben om het huwelijk daar te voltrekken.

TV Rijnmond liet er ook even haar gedachten over gaan en volgende een bruidspaar in het Wereldmuseum. Wethouder Richard Moti wijst er wel op dat ’s nacht trouwen wel € 1572,- kost.