Overleg bij Speeltuin Neeltje Jans

Om een lang verhaal kort te maken. Er werd veel heen en weer gepraat in het overleg over een nieuwe beheergroep, maar er werden ook spijkers met koppen geslagen.

Er is natuurlijk ook van alles te zeggen over het functioneren van de Speeltuin Neeltje Jans. Er werd een paar jaar geleden een nieuwe indeling gemaakt. Die nieuwe indeling kwam er en er zou inmiddels zo hier en daar wel weer een nieuw verfje op kunnen. Maar de bealngrijkste vraag was: “Gaat er ook iemand tijd in stoppen?”

Wachten op de deelgemeente heeft geen zin, want daar is het geld voor inzetten van medewerkers echt op. En zeg nou zelf wie wil er extra belasting gaan betalen om …….

De fraaiste opmerking van de bijeenkomst kwam van Cora van Driel: “Als ik niet weet wat de problemen zijn, kan ik ze ook niet oplossen!” Er moet dus meer gepraat worden in de buurt en meer ruchtbaarheid aan gegeven worden dat bewoners zich in gaan zetten voor de speeltuin.

Maandag 1 april (en dat is geen grap) is het Tweede Paasdag en dan gaat de club beginnen met een eerste activiteit. Claudette de Agua Rosada geeft er een heel eigen naam aan “eieren verschuilen”. En er is ook nog iemand met een Paashazenpak en wie weet wat nog meer.

Cora, Brenda, Joke, Bien, Carla, Janny, Dick, Harry, Mike en Rieks nemen allemaal een taak op zich om er weer een swingende speeltuin van te maken. Een aantal van hen neemt een dag of dagdeel vanaf 1 april voor hun rekening om de speeltuin gezellig te maken.

Bewoners gaan het gewoon weer zelf doen. En dan zijn er vast stagiaires en anderen, die gaan helpen.