Pendrecht een wijk waar muziek in zit

Wijkevenement Pendrecht belooft een gezellig feest te worden

Zaterdag 21 mei is er volop plezier te beleven in de wijk Pendrecht. Deze dag staat namelijk in het teken van muziek, dansen, tuinieren en eten. Van 10.00-17.00 uur is er van alles te doen op het Plein 1953. Thema van de dag is de muziek, met als motto “Pendrecht een wijk waar muziek in zit” er zijn ook kraampjes en er is een plantjesmarkt met bloemschikken. De dag wordt georganiseerd door de Stichting Vitaal Pendrecht en de Winkeliersvereniging in samenwerking met Aafje thuiszorg huizen zorghotels, deelgemeente Charlois en Woonstad Rotterdam.

Plein 1953 is het kloppende hart van dit feest. De hele dag staat in het teken van muziek en dans. Het feest start met een optreden van Music United Brass, dé Brass band van Pendrecht. Hierna volgt een afwisselend programma met workshops en dance acts. De nieuwe show van Excelsior gaat in première en zij geven workshops. Country en Westernmuziek met De Luckyman band, de politieharmonie Hermandad. Christopher en Ruud vertellen hun verhaal in dans. Het plein is ingericht met leuke kraampjes waar je de hele dag door iets lekkers kunt kopen. Om vier uur sluit de Lapréband het evenement af.

Mooie tuinen en balkons
De deelgemeente, Woonstad en Aafje zorgen ondertussen dat de bewoners van Pendrecht groene vingers krijgen. Zij zijn druk bezig hun tuinen en balkons netjes te krijgen. Er staan groen- en grofvuilcontainers in de wijk om afval in kwijt te kunnen. Ook is er zand, aarde en tuingereedschap beschikbaar op diverse uitgiftepunten en hebben àlle bewoners van de wijk een bon in de brievenbus gekregen waarmee ze gratis op het Plein een plantje af kunnen halen. Wie de smaak te pakken heeft, kan op het plein gratis deelnemen aan activiteiten als bloemschikken voor ouderen en bloempotten verven voor kinderen.

Ook zin in een gezellige dag met leuke activiteiten, lekker eten en drinken? Kom zaterdag 21 mei naar Pendrecht en feest mee!

Programma:

10.00-10.45 uur, Music United Brass, MUB, brassband uit Pendrecht
10.45-12.00 uur, workshops door Excelsior en wedstrijd langste noot blazen op sousafoon
10.45-11.10 uur, Christopher en Ruud dansacts (nogmaals om 12.15-12.30 en 14.00-14.15)
11.10-11.30 uur, muziek van de Music & Showkids van Excelsior
11.30-12.00 uur, Kwintet lichte muziek van Excelsior
12.30-13.00 uur, galashow showband Excelsior Rotterdam
13.00-14.00 uur, muziek van de politieharmonie Hermandad
13.00-14.30 uur, workshops door Excelsior en wedstrijd langste noot blazen op sousafoon
14.15-15.00 uur, optreden Luckyman Band, Country & Westerngroep
15.00-16.00 uur, muziek van marchingband Excelsior Rotterdam