Pendrecht Festival (afsluiting heldenmaand Patrick)

Op vrijdag 30 april, Koninginnedag, wordt met het Pendrecht Festival de heldenmaand van Patrick de Agua Rosada op spetterende wijze afgesloten.
Om 11.00 uur barst op Plein 1953 het Pendrecht Festival los. En vooral voor kinderen wordt het Plein omgetoverd tot een paradijs. Want zij kunnen hier knutselen in de knutselhoek, zich laten schminken, de ranjakoe melken, springen op het luchtkussen, meedansen met Martin Makoma, swingen met de brassband en het zomercarnaval of een van de vele andere activiteiten! Echt alle ingrediënten voor een geweldig feest zijn aanwezig. Ook hebben meer dan 45 kinderen uit Pendrecht zich aangemeld die graag een ‘stukje Plein’ willen reserveren. Hier kunnen zij hun spulletjes verkopen of een van hun talenten laten zien. Zoals zingen, goochelen, dansen, rappen, beatboxen; tijdens Koninginnedag gaat het allemaal gebeuren.

Held Patrick blijft natuurlijk ook niet ongezien. De afgelopen weken heeft hij er alles aan gedaan om zijn brassband te professionaliseren. Zo heeft de groep andere trommels en kregen zij bewegingslessen van Martin Makoma zodat het echt gaat swingen. Patrick zal met zijn brassband en de zomercarnavalsvereniging om 12.00 uur starten met een kleine optocht door de wijk. Zij beginnen op de Kerkwervesingel en eindigen op Plein 1953. Loop gezellig mee! Want vanaf 12.30 is ook Martin Makoma op het Plein, die de kinderen in 10 minuten een dansje zal leren. Verder zijn er nog andere optredens, is de TOS aanwezig met leuke spelletjes en is wijkgebouw de Middelburgt geopend voor een lekker drankje op het terras. Om 14.00 uur is het feest afgelopen.

Foto: de brassband op Plein 1953 in 2009. Zullen ze op 30 april ook weer op de Meeuwenplaat optreden?