Pendrecht fietst zich FIT

Op zaterdag 19 juni ‘Fietst Pendrecht zich FIT’ voor de Grand Départ van de Tour de France. De Grand Départ is van 1 tot en met 4 juli. Groots Rotterdams Feest. De tourrenners komen op zondag 4 juli ’s middags langs de wijk over de Groene Kruisweg en Pendrecht wil hen graag uitzwaaien. Daar moet je FIT voor zijn. Vandaar een wielerevenement op zaterdag 19 juni.
Op zaterdag 19 juni Fietst Pendrecht zich FIT!

Op Plein 1953

Van 10:00 tot 17:00 uur

FIT voor de Grand Départ van de Tour de France. Een grootse Rotterdamse festijn van donderdag 1 tot en met zondag 4 juli.

De tourrenners worden door Pendrecht uitgezwaaid op zondag 4 juli als zij ’s middags langs de wijk over de Groene Kruisweg richting Frankrijk gaan. Voor dat uitzwaaien moet je fit zijn en dat betekent trainen en een grondige voorbereiding om in de juiste vorm te komen.

Voor de Tourstart in Rotterdam moet je immers conditie hebben en hoe kun je dat beter doen dan op de fiets. Wie dat niet kan gaat op de scootmobiel, misschien zelfs op de step of op de driewieler.

Dat vorm zoeken en in conditie geraken, gebeurt dus allemaal op zaterdag 19 juni 2010.

’s Morgens om 10 uur wordt het startsein gegeven. Dan openen de marktkramen en gaat er een groep op een puzzeltourtocht door de wijk. Er zijn allerlei vragen bedacht en al fietsend kom je over een afstand van 7 kilometer alle leuke plekjes in de wijk tegen.
Vanaf 11:00 uur is er een gevarieerd programma met verschillende soorten fietswedstrijden. De Grand Départ Truck staat op Plein 1953 en daar kun je virtueel het parcours van de proloog fietsen. Er komt een Honda – Verhagen – scootmobielrace, een prominentenronde en dikke banden races.

Men kan om 13:30 uur in de Middelburgt naar de wedstrijd Nederland – Japan kijken, want er wordt tenslotte ook gevoetbald in juni.

Er zijn dus marktkramen op Plein 1953, er is een roofvogelshow en er is een gevarieerd muziekprogramma met het Tourlied van de Rotterdamse zanger Einar Been *), de MUB (de brassband van Patrick de Agua Rosada), de Excelsior Muziek band en de slotact is de Lapré Band.
Natuurlijk ontbreekt de wijkartiest Armando Monsanto niet.

Op zaterdag 19 juni worden plannen gemaakt om de passage van de Tour de France langs Pendrecht niet onopgemerkt voorbij te laten gaan. Het leukste idee krijgt uiteraard een prijs.

*) Einar Been componeerde een lied op de Tour en Rotterdam. Op de pagina van de Sportfaculteit van deze website is de clip van de You Tube versie van dat lied te bekijken.
Op die pagina zijn meer details over het programma en de wedstrijden te vinden.