Pendrecht Kijkt met Stadstoezicht en buurtagenten

Pendrecht Kijkt! vond dinsdagavond 5 oktober voor de derde keer alweer plaats in Restaurant Zuiderkroon. Ooit begonnen als een overleggroep met de politie. Inmiddels uitgegroeid tot een bijeenkomst met een informeel karakter waar bewoners van de wijk zaken door kunnen geven aan politie, stadstoezicht, wijkcoördinator en beheercoördinator.

Tegelijkertijd raken bewoners en functionarissen ook meer en meer met elkaar vertrouwd. Betrekkelijk nieuwe buurtagenten als Theo Sprong en Han Adema raken al aardig thuis in de wijk.

Yvonne Sap van Stadstoezicht Rotterdam kent Pendrecht ook al een poosje en weet wat er te koop is. Ferdi Öztürk van dezelfde dienst ging de verschillende tafels langs en pakte daar de sfeer en de verhalen op.

En passant werden allerlei zaken aangekaart, opgschreven en afgesproken om er op terug te komen of verder in te duiken.

De volgende Pendrecht Kijkt! is ook al bekend dinsdag 18 januari 2011. Dat duurt nog even, maar toch! Iets om in de gaten te houden.

En de mensen van het Restaurant Zuiderkroon zorgen ook nog voor de inwendige mens. Een drankje en een hapje horen bij de deal. En Frieda en Wim van der Pot zorgen daar prima voor.

Overigens ook uit de sfeer van de deelgemeenteraadsladen uit Pendrecht is er ook belangstelling. Deze keer waren Saïd Ajbilou en Meta Peeters van de partij. Zij zitten in de raad en wonen ook in Pendrecht, dus ook die ‘lijn’ was verzorgd.