Pendrecht Museum leeft in de geschiedenis

Natuurlijk, een museum laat dingen uit de geschiedenis zien. Maar zelfs op en naast de deur hangt iets dat al historie is.
In het Pendrecht Museum zijn allerlei voorwerpen te zien die iets over de geschiedenis van de wijk vertellen en het museum gaat daarin heel ver. Op de deur hangt namelijk een geel affiche met daarop de aankondiging van de Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk. Dat concert blijkt te zijn op 24 maart 2013… haast u, zouden we zeggen!

De locatie van het museum, Plein 1953 nummer 57, heeft ook een verleden want vele jaren was hier de overbekende banketbakkerij van Timmers gevestigd. Die winkel is al lang verleden tijd en wie goed kijkt ziet verder dat het huisnummer 57 ook geschiedenis is geworden. De 5 van het nummerbordje is bijna niet meer te zien, het cijfer lijkt te zijn verbleekt waardoor het museum opeens is gehuisvest op Plein 1953 nummer 7.

Voor beide zaken lijkt de oplossing niet al te moeilijk: dat verouderde affiche kan zo weggehaald worden en voor dat ontbrekende cijfer kan een penseel en wat zwarte verf uitkomst bieden.