Pendrecht op zoek naar de ZON geopend!

Het ShantyKoor Barend Fox Rotterdam zit mutje bij mutje op het podium. Hoog en droog. Het publiek moet nog komen, maar dat deert hen niet echt. Ze zingen vast in met het Ierse volksliedje bekend gemaakt door het shanty-orkest bij uitstek The Dubliners:
I’ve been a wild rover for many the year

Nachtburgemeester, in dit geval kapitein bij nacht, Harry Kock, kondigt het programma aan en verklaart het evenement Pendrecht zoekt de ZON op voor geopend.

Zoekt de ZON op? Ja dat is hard nodig. De lucht is grijs, maar het kompas geeft de goede koers aan.

De ZON is op komst.

Het programma klinkt als een klok. Niet alleen het ShantyKoor Barend Fox staat op het programma, nee er kunnen pennen gegraveerd worden bij Henk oosthoek in het Pendrecht Museum en je kunt voor het museum heerlijke appelsap van Niek Beeke krijgen.

In de Toneelwinkel Pendrecht treedt de band Re5all voor u op.

In het Servicepunt Pendrecht zijn workshops met gezonde koffie en thee. Er is ook een stand van hen op het plein. Naast een kraam van de Thuiszorg Rotterdam.

En er is rond de Tandtechnieker een hoek met plantjes van Woonstad Rotterdam en je kunt er ook bloemstukjes maken en vogelhuisjes schilderen.

Bovendien staat er een waar scooterpark met borders en een draaimolen op Plein 1953.

Laat nu de Politiekapel Hermandad en de ZON maar komen.