Pendrecht University

De Pendrecht University op de groepsfoto op de Universiteit van Tilburg.

Pieter Tops de docent van de studenten en de ontwikkelaar van het idee achter Vitale Coalities (Vitaal Pendrecht) opende de bijeenkomst. Martijn Wehkamp en Bas Weegels beten het spits af met een presentatie van de suggesties en openden daarna de discussie.
Na een korte pauze volgde een tweede presentatie en werd het rapport aangeboden en om een eerste reactie gevraagd.
De discussie werd heel levendig doordat Bien Hofman, Gerard Boom, Duco de Bruijn en Rieks Westrik zich niet onbetuigd lieten. Vooral Gerard Boom gebgint zichzelf al een heel gleerd persoon te voelen. Hij bezocht in een paar maanden tijd de Resident University, de Universiteit van Tilburg en maakte daar ook de te waterlating van de Pendrecht University mee, want:
Aan het eind was er een verrassing in de vrom van een t-shirt met de tekst Pendrecht University erop. Er was een t-shirt voor iedereen en Bien Hofman had op haar beurt weer een verrassing voor de studenten. Op 24 of 26 mei gaan kinderen van groep 8 uit Pendrecht naar Brussel om iets te leren over het Europese Parlement en Europa. Het idee voor die tocht is in het contact tussen haar en een van de studenten Peter van Dalen geboren. Zij bood vervolgens de studenten aan om als begeleider mee te gaan. Ook voor studenten betsuurskunde een uitgelzen kans om een kijkje te nemen in hoe het Europese bestuur werkt.