Pendrecht’s Sonshine in EO Metterdaad

Op het plaatje Patricia Kamp met Herman Wegter van de EO in de Papendrechtstraat.

De EO praat cosequent over Oud Charlois als een probleemwijk in Rotterdam die de meeste mensen bewust mijden. Maar Patricia en Paul wonen en werken toch echt vanuit de voormalige pastorie aan de Sliedrechtstraat in Pendrecht.
Paul en Patricia mijden probleemwijken niet, aldus EO Metterdaad. Door alle verschrikkingen die zij in hun omgeving zagen, werden zij juist nog enthousiaster om er te gaan wonen. Ze richtten de stichting ‘Sonshine’ op en gebruiken hun huis en omgeving voor de kinderen uit de buurt.
Dit is dan ook het doel wat Paul en Patricia voor ogen hebben. ‘Onze levens delen met kinderen die het moeilijk hebben’. 2 keer per week vangen zij zo’n 60 kinderen op die op zo’n moment nergens anders heen kunnen. Ook leggen zij vaak huisbezoeken af en doen ze één op één activiteiten met een aantal kinderen.
In Nederland Helpt kun je deze week zien hoe zo’n huisbezoek in zijn werk gaat en ook zijn wij aanwezig op het Sonshine feest. Een buurtfeest voor alle kinderen in de buurt waarop zij spelletjes doen, liedjes zingen en er allerhande verrassingen voor hen zijn. Deze avond loopt echter anders dan anders: de kinderen hebben deze week namelijk een verrassing voor Paul en Patricia!

zie: http://www.eo.nl/programma/nederlandhelpt/2008-2009/page/-/mediaplayer/index.esp?aflid=10183188