Pendrechtse initiatieven tijdens NLdoet

Op vrijdag 9 en 10 maart is er weer NLdoet waar ook Pendrecht weer aan meedoet.

NLdoet is een campagne van het OranjeFonds en is de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Iedereen kan een klus aanmelden en voor die klus kunnen zich weer vrijwilligers aanmelden. NLdoet wil hiermee laten zien hoe belangrijk actieve burgers voor de samenleving zijn en hoe leuk vrijwilligerswerk kan zijn. Vorig jaar deden ruim 350.000 mensen mee bij meer dan 9500 klussen. Ook nu staat de teller al op ruim 9700 klussen.

In en rondom Pendrecht hebben zich weer meerdere initiatieven aangemeld:

Stappen en Happen
Zaterdag 10 maart, 10.00-17.00 uur, Burghsluissingel 55  (Aafje Burghsluissingel)
“Met bewoners en mantelzorgers van Aafje Burghsluissingel wordt een wandeling gemaakt in de buurt. Daarna is er voor bewoners en mantelzorgers een tapasmiddag met hartige hapjes en drankjes onder begeleiding van muziek.” Met als resultaat: “Bewoners en mantelzorgers genieten van de buitenlucht en een wandeling, hebben sociale contacten en krijgen aandacht van vrijwilligers. Bewoners en mantelzorgers worden verwend met hapjes en drankjes en hebben een gezellige, ontspannen middag.”

Tuindag
Zaterdag 10 maart, 10.00-16.00 uur, Abbenbroekweg 113 (ASVZ)
“Voor onze locatie van ASVZ in Pendrecht zoeken wij enthousiaste vrijwilligers die samen met ons, medewerkers en cliënten, de handen uit de mouwen willen steken om de tuin weer gezellig aan te kleden voor komend voorjaar. Het potten van bloemetjes, vegen en de tuin gezellig maken zijn ideeën waar we dan aan denken.” Met als resultaat: “Graag zien wij de tuin opgefrist na de winterperiode. Te denken aan vegen, schoon maken, bloemen planten en dat soort klusjes. We hopen op een gezellige dag waar we zij aan zij kunnen werken met elkaar. Zowel cliënten die daartoe in staat zijn zullen op hun manier mee helpen, als medewerkers die op locatie zijn.”

Stoep tegelen
Zaterdag 10 maart, 10.00-16.00 uur, Korperweg 6 (Scouting Charlois Rotterdam)
“Rond het groepshuis willen we de stoep gedeeltelijk opnieuw bestraten.” Met als resultaat: “Mooie gladde stoep waarop de kinderen veilig kunnen spelen.”

Wij zijn wel gehandicapt, maar ons clubhuis niet!
Zaterdag 10 maart, 10.00-16.00 uur, Korperweg 8 (Scouting Metrogroep)
“Met vrijwilligers willen wij op een gezellige en productieve manier het clubhuis van onze Metrogroep verder opknappen. Metrogroep is een scoutinggroep voor kinderen met een beperking – lichamelijk, geestelijk of met een gedragsstoornis. Metrogroep bestaat in 2018 50 jaar en dat vraagt om feest in een mooi clubgebouw!” Met als resultaat: “Vervangen kozijndelen, plaatsen wandbekleding (trespa), schilderen van buitenzijde.”

Meer informatie
Meer informatie en aanmelden van of voor een klus kan via de website van NLdoet.