Pendrechtse straatnamen blijven moeilijk

De Krabbendijkestraat is al eens geschreven als Krabbedijkestraat en Krabbendijksestraat maar deze variant hebben we nog niet gezien: Krabbendijkenstraat. En de Nieuw-Vossemeerweg heeft eveneens een alternatieve schrijfwijze: Nieuwvossenmeerweg.

Het afgebeelde bord staan aan de Ossenisseweg, niet ver hier vandaan staat aan de Abbenbroekweg een bord en daarop is de Krabbendijkestraat gespeld als Krabbedijksestraat.

Meestal zijn het maar enkele letters die verkeerd zijn maar soms weet men met een naam totaal geen raad. In 2007 was de Dreischorstraat tijdelijk afgesloten maar bij Gemeentewerken had men kennelijk nog nooit van dit dorp op Schouwen-Duiveland gehoord. Volgens het gele omleidingsbord heette de Dreischorstraat nu Dressoirstraat…