Piet Smits telt geld in de Kinderfaculteit

Piet Smits is vrijwilliger bij het KWF, het Koningin Wilhelmina Fonds. Dat fonds zamelt geld in voor de strijd tegen kanker.

Coen Veldhoen, bekend van zijn foto’s en activiteiten voor een gezond winkelhart in Pendrecht, is ook vrijwilliger bij dat fonds. En wanneer de jaarlijkse collecte is, kun je Coen op strategische plekken in de wijk vinden met zijn collectebus. Hij werft ook collega-collectanten in de wijk.
Hij zorgde ervoor dat de vrijwilligers van het fonds een plekje kregen bij Vitaal Pendrecht om hun materiaal op te slaan en de telmachine te plaatsen.

Dat gebeurt dus nu in de Kinderfaculteit.

Piet kwam afgelopen vrijdag met de opbrengst van 40 collectebussen bij apotheken. De muntstukken gaan in een telmachine en in en oogwenk weet Piet hoeveel er bij de apotheken is ingezameld om van kanker een chronische ziekte te maken.

Het geld gaat na telling meteen naar het doel. Piet is blij met de ruimte, die Vitaal Pendrecht hem en zijn collega vrijwilligers biedt.