Podiumplek op Ortel Dunya op 31 mei winnen?

Cultuurscout voor Charlois Jolanda Copier roept talent uit de deelgemeente op om mee te doen aan de voorronde voor de felbegeerde plek op het podium tijdens Ortel Dunya 2009 op 31 mei. Wie wil, wie durft?
Haal een inschrijfformulier bij de BOP, Plein 1953 nummer 63.
Hallo allemaal!
Dit jaar helaas (nog) geen Dunya on Tour in Charlois, maar wel een kans om op het podium te komen tijdens het festival in het park bij de Euromast.
Charlois barst van het talent, dus geef je op via het bijgevoegde inschrijfformulier!
Of mail het door aan iemand die mee zou willen /kunnen doen (alles op het gebied van wereldmuziek/ spoken word en/of dans)!
De voorronde vindt plaats in LCC de Larenkamp op 29 maart.
Welke Rotterdammer wint dit jaar de felbegeerde podiumplek tijdens het Ortel Dunya Festival op 31 mei?
Dat wordt bekend na afloop van de tweede toureditie van de 32e editie van het wereldmuziekfestival. Het Ortel Dunya Festival gaat in navolging van vorig jaar op tour door Rotterdam op 3 mei (Feijenoord), 10 mei (Kralingen-Crooswijk) en 17 mei (Hoogvliet). Ortel Dunya laat daarmee ook dit jaar de inwoners van Rotterdam voorproeven van het festival én … meedoen. Getalenteerde Rotterdammers die woonachtig zijn in de deelnemende deelgemeenten Feijenoord, Charlois, IJsselmonde, Kralingen-Crooswijk en Hoogvliet kunnen zich inschrijven en maken kans op een optreden tijdens het Ortel Dunya Festival.
Ortel Dunya On Tour roept Rotterdammers op zich in te schrijven voor de voorrondes van de tour. Iedereen die bedreven is een vorm van wereldkunst én woonachtig is in een van de deelnemende deelgemeentes kan zich vanaf vandaag inschrijven via www.dunya.nl. De drie voorrondes (14, 21, 29 maart) vinden plaats in de LCC’s van de deelnemende deelgemeentes, waarna de winnaars doorstromen naar een workshopdag (12 april) en finale (24 mei) in het World Music & Dance Centre. Daar bepaalt de jury uiteindelijk wie er de felbegeerde podiumplek wint op 31 mei.
Ortel Dunya On Tour is méér dan alleen lokaal talent. Tijdens de drie touredities op 3, 10 en 17 mei treden diverse grote namen uit de wereldmuziek op. Het festival biedt hiermee een breed voorproefje van wat het in petto heeft in het Park bij de Euromast op 31 mei. De exacte programmering wordt in maart en april bekend gemaakt.
Ortel Dunya On Tour is een initiatief van het Ortel Dunya Festival en bestaat uit een samenwerkingsverband tussen Rotterdams Volkstheater, Cultuurscouts Stichting NRC, LCC de Tamboer, LCC ’t Klooster Afrikaanderplein, LCC Larenkamp en LCC de Zevensprong, Stichting Welzijn Hoogvliet, World Music & Dance Centre, Stichting Epitome Enterntainment en DUCOS Productions. Met Ortel Dunya On Tour bieden de partners de ruimte aan Rotterdammers om zich te profileren op het gebied van wereldmuziek, -poëzie en -dans. Het festival buit zijn unieke positie in het Nederlandse festivallandschap als multiculturele ontmoetingsplek uit en participeert om die reden in de Rotterdamse wijken. Ortel Dunya Festival bestaat dit jaar precies 32 jaar en presenteert jaarlijks meer dan 60 uur aan wereldpodiumkunsten in het Park bij de Euromast.
Hartelijke groet
Jolanda Copier
Cultuurscout Charlois
Zuidplein 60
3083 CW Rotterdam
Bezoek ook eens onze website: www.culturelekaartrotterdam.nl

Een inschrijfformulier is ook bij de BOP, Plein 1953 nummer 63 te krijgen.